Thursday, November 5, 2009

luahan minda

pada suatu hari, saya ke alamanda. tiada tujuan sebenarnya, saja2 untuk membuang duit biasiswa yang tinggal sedikit ini. sedang saya berjalan jalan, tiba2 mata saya tertarik dengan sebuah kedai. kedai tersebut penuh dengan kertas. saya pun menghampiri kedai tersebut dengan kesukaan yang tidak terkata dan mengambil kertas kertas yang telah dikumpulkan bersama. orang yang jaga kedai tu kata bnda tu newspaper. ohh. ok serious. saya pun ambik the star, sbb mmg saya ni star, padan la baca the star kan. tengah saya tunggu baki duit tu, ada la sorang bapa ni, bersama dengan anak kecil, masuk jg kdai tu. igtkan bpa tu amik nwspaper yg beliau2 slalu baca (jenis newspaper yang bapa saya baca). di sana saya silap, bpa budak tu amik metro. saya hairan mengapa, ingin juga tnya, tp dia cepat2 lari.

bagi saya, metro ni agak nonsense sedikit. i dont like th title, especially th front page news. my classmate ckp "metro ada crita panas", dalam hati saya berkata "metro ada cerita bodoh". mengapa saya berkata demikian? mari kita lihat front page news yang saya rasa bodoh (hanya tajuk) :

1) SIHIR DALAM MAHKAMAH
2) SASAR GADIS MONTEL
3) WAK TERLAMPAU
4) TIDAK PUAS

apa yang akan timbul di fikiran anda bila lihat headline begini? hahh, itulah (minda saya suci). tajuk yang pertama tu sebenarnya menceritakan tentang beberapa incident yang terjadi di mahkamah syariah, ada peguam kata mereka terhidu bau kemenyan (saya tidak tahu apa tu kemenyan), badan bergegar, tiba2 jadi gagap, dan banyak lagi. hakim pun ada juga. headline yang kedua, saya tidak tahu cerita sebab saya tidak peduli untuk membaca tentang gadis montel kerana saya langsing. yang ketiga, bomoh dan nombor ekor. entah apa la cerita dia, kalau ingin tahu lebih lanjut bacalah di metro. yang last, fikir fikir lah sendiri.

sekian, ini hanya pendapat saya.
kalau tidak puas hati, saya tidak peduli.
terima kaseh. :)

7 comments:

Mohd Nazrien said...

I Know Right, Metro Is The Stupiddest Newspaper ever Bukan newspaper bah tu actually Aku Rasa Dia Macam Mastika Yang DiNewspaperkan Hahahhahahaha Ntah Hapa-hapa crita dia

munirah said...

a bigger version of mastika. haha

Amirah I. said...

Hahahahaha last last kau tulis juga pasal suratkhabar ah. hahaha :D :D

munirah said...

iya, pa lg ak mau tulis. masalah air d ktt?

hatim a.r said...

woh amirah bawak clan tulis blog.x aci bah.tapi bagus jugak bawa clan selalu sikit updet,kalo maw harapkan kamu bah memang sebulan sekali baru uodet.good job munirah!

Fareena Asli said...

metro mmg bodoh

anisizatyA.J said...

haha i baca the star jugak! and thinks that metro mengarut gile. tp nak wat cmne, kdg2 ppl mmg suka menda2 konon juicy