Tuesday, August 25, 2009

Tinggi-tinggi Gunung Kinabalu

Tahniah! kepada anak pakcik razak atau lebih dikenali dengan nama glamournya, HATIM kerana akhirnya beliau memiliki blog sendiri.



Jika sekilas pandang gambarnya (betulkah penggunaan bahasa melayu aku ni?), dia mungkin boleh di mistaken sebagai RAIN.


(sorila hatim aku promote gmbar kau kat sini hihi)



(sama kan?)

Siapa itu Rain??

Dia adalah penyanyi/dancer (yang selalunya) bersinglet, berkaca mata hitam aviator dan bermata sepet.


Masih tidak kenal wahai rakyat Malaysia?



Ni I bagi yang versi English okay.
Sebab ianya agak cool compared to the malay one :)
And Rain doesnt sound like an idiot like in the Malay version.
(Jangan la marah, saya tidak mengecilkan bahasa melayu ok. Ni kes kesian kat Rain lah, sebab dia jadi pelik dengan kata-kata "Nama saya Rain" dalam yang melayu tu)




Yang sebenarnya post ni mahu announce yang En. Hatim tu sudah ada blog sendiri sahaja.
Tapi TERmelarat kepada Rain pula.
Nasib kau la hatim siapa suruh ambil gambar pakai singlet hitam dan aviator. Dahla rambut pun ala-ala Rain.


Sekian.


x x x x x x x x x x



Wahai rakyat UCD, silalah berasa hampeh kerana Student Health Service adalah tidak free mulai 7 september 2009.

I repeat, THE STUDENT HEALTH SERVICE IS NO LONGER FREE STARTING FROM 7TH SEPTEMBER 2009.

Di sini saya sertakan sebahagian email daripada Martin Butler (bagi anda-anda yang belum lagi check email UCD anda):

Charges

The following schedule of charges will apply from September 7th 2009.

Nurse visit: 10 euro*

Doctors visit: 25 euro

Psychiatrist Consultation: 40 euro

* If a student is referred by the nurse to a UCD doctor under the triage system, the 10 euro nurse charge will not apply.

Existing charges for special services such as travel vaccines will continue.

Services operated by UCD Student Counselling will remain free of charge.


I, personally am abit pissed off 'cause I'm like the most frequent person who goes to the Student Health Service.

So these charges would mean burning a huge hole in my pocket :'(

Kesian lah dekat bapak aku


3 comments:

hatim a.r said...

weh weh weh!!!!slambe je promote hehe..xpe xpe aku akan link kn angko di blog aku =)

ko cek emel ucd ke?!!!aku dh usang giler emel dlm tuh lame x bukak n health care x free?!wutdefak kn? dhlah sume bende nk kne bayar pastu swimming pool pown xde cess x gune

Amirah I. said...

Mmg la aku kene promote kau, manalah tau suatu hari nanti (bilalah agaknye) blog kau setanding anak mat nor punye hahaha

ye lah aku kne check, sbb aku baru register elective, so manelah tau dia hantar notification mcm kat facebook tu ngeheh. Tau xpe, dia ckp dorg tak cukup duit nak tampung cost, jadi kitalah yang menjadi mangsa membayar bagi pihak mereka pergghhh


*Perhatian org sabah sila jgn menyampah aku ckp semenanjung ok.

hatim a.r said...

sial giler kn.cmtu pown student local nak mogok2 segala nk mintak fee murah.dah padan muke sume kene bayar cess.nampaknye azam aku utk bayar membership gym x kesampaian.so long 6 pack